De ce trebuie sa mancam iaurt?

De-ce-trebuie-sa-mancam-iaurt

De-ce-trebuie-sa-mancam-iaurt

Iaurtul este in topul alimentelor sanatoase inca din anul 1950, iar in continuare vom discuta despre tipurile de iaurt, si de ce trebuie sa mancam iaurt.

Exista foarte multe tipuri de  iaurt bogate in proteine si care au un continut scazut de zahar adaugat, fara aditivi inutili, da si o multime de iaurturi care au in consistenta mai mult zahar decat ar trebuie sa aiba un iaurt si o lista de ingrediente pe care poate nu le recunosti.

Exista mai multe tipuri de iaurt in functie de provenienta lor si de cantitatea de grasime pe care o contin. Iata cateva tipuri de iaurt in functie de criteriile mentionate mai sus:

  • Iaurt low fat sau non-fat: cele low-fat au un continut scazut de grasime si sunt produse cu o cantitate de 2% de lapte, iar cele non-fat sunt cele care nu contin lapte deloc sau contin doar lapte degresat.
  • Iaurtul grecesc: consistenta lui este mai groasa si mai cremoasa decat iaurturile obisnuite, rezista la caldura mai bine in comparatie cu celelalte si este adesea folosit la gatit in stil mediteranian sau ca si baza la sosuri.
  • Skyr: este un iaurt similar celui grecesc, insa acesta este un iaurt in stil islandez, fiind mai dens, cremos si mai bogat in vitamine. Comparativ cu iaurturile obisnuite acest iaurt necesita de 4 ori cantitatea de lapte pentru a fi produs si contine de 3 ori mai multe proteine.
  • Iaurtul non-lactat: exista alternative de iaurturi non-lactate pentru persoanele care nu consuma lapte si anume iaurtul din soia sau iaurtul din lapte de cocos.

Consumul de iaurt este cea mai usoara metoda de a consuma bacterii sanatoase benefice intestinelor si cunoscute sub numele de probiotice. Acestea sunt eficiente in reglarea sistemului digestiv si scaderea flatulentei, diareei, constipatiei si balonarii.

Conform unor cercetari s-a dovedit ca probioticele pot stimula sistemul imunitar, ajuta la reglarea greutatii corporale si pot reduce riscul de cancer. Consumul de iaurt ajuta la absorbtia de vitamine si minerale in organism.

Produsele lactate sunt unule dintre cele mai bune surse alimetare de calciu, acesta avand un rol primordial in dezvoltarea si mentinerea oaselor si a dintilor sanatosi, fiind de asemenea importante pentru coagularea sangelui, vindecarea ranilor si te ajuta la mentinerea tensiunii arteriale in limite normale.

Cele mai multe iaurturi contin de asemenea si cantitati semnificative de vitamina B6 si B12, riboflavina, potasiu si magneziu.

Iata cateva sfaturi si idei pentru a incorpora iaurtul in dieta ta zilnica:

  • Incearca sa consumi iaurturi simple, neindulcite, la care sa adaugi fructe sau o cantitate mica de sirop de artar sau miere
  • Evita iaurturile cu fructe din comert deoarece au un adaos mare de zahar
  • Cand gatesti, incearca sa inlocuiesti untul sau uleiul cu iaurt simplu sau usor indulcit
  • Utilizeaza iaurtul grecesc pentru a asezona diferite tipuri de mancare sau salate

Nu uita ca iaurtul este defapt o smantana mai cremoasa, mai delicioasa si cu un continut de proteine de doua ori mai mare, insa pentru persoanele care sufera de alergie la produsele lactate, orice fel de iaurt este bine de evitat. Persoanele care au intoleranta la lactoza ar putea sa consume anumite tipuri de iaurt, in functie de gradul lor de intoleranta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *