Cat de bun este laptele de vaca?

Laptele este foarte important pentru nutritie, insa nu este nevoie sa il consumi in cantitati mari pentru a profita de beneficiile sale. Este de ajuns o cana de lapte pe zi, pentru a avea grija de sanatatea si imunitatea corpului tau si in acelasi timp sa te feresti de o serie de boli.

Intr-un pahar de lapte de vaca gasesti la fel de multa vitamina D ca si 100 grame de somon, la fel de mult calciu precum 200 grame de broccoli, la fel de mult potasiu ca si o banana mai mica, la fel de multa vitamina A ca si un morcov si la fel de mult fosfor ca si 200 grame de fasole gatita.

Conform studiilor, laptele de vaca contine noua nutrienti esentiali de pe urma carora sanatatea ta are doar de castigat:

  • Calciu: acesta contribuie la dezvoltarea oaselor, dintilor si la mentinerea in limite normale a densitatii osoase
  • Proteine: sunt o sursa de energie si ajuta la repararea tesutului muscular
  • Potasiu: favorizeaza la pastrare tensiunii arteriale in limitele normale
  • Fosfor: ajuta la intarirea oaselor si genereaza energie
  • Vitamina D: favorizeaza mentinerea sanatatii oaselor
  • Vitamina B12: un rol important in formarea globulelor rosii si mentinerea sanatatii tesutului nervos
  • Vitamina A: sustine sistemul imunitar, sanatatea ochilor si a pielii
  • Riboflavine: transforma alimentele in energie

Persoanele care consuma lapte si produse lactate, au un risc mai mic de a inceta din viata, din cauza unor afectiuni, cum ar fi cele cardiace si accidentul vascular cerebral, cu 15-20%.

Laptele alaturi de produsele lactate ofera calciu, fosfor, magneziu si proteine care sunt esentiale pentru o crestere sanatoasa a oaselor. Daca consumi lapte adecvat si produse lactate , inca din copilarie si de-a lungul vietii, acestea te ajuta la mentinerea unor oase puternice si le protejeaza impotriva unor afectiuni, cum este osteoporoza.

Cantitatea de calciu si fosfor din lapte este benefica pentru dezvoltarea dintiilor si pentru mentinerea sanatatii lor. Cazeina este o proteina, prezenta in cea mai mare cantitate in lapte si este protectiva, deoarece formeaza o protectie la nivelul smaltului dintilor, prevenind astfel pierderea calciului si fosforului, atunci cand smaltul dintilor intra in contact cu acizii din gura.

Un numar foarte mare de studii sugereaza ca, un consum de 3 portii de lactate pe zi, impreuna cu 5 portii de fructe si legume, ca parte a unei diete cu putina sare, poate reduce hipertensiunea arteriala, atat la adulti cat si la copii.

Conform unor studii exista o mare legatura intre consumul de lapte si reducerea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare. Aportul crescut de calciu din lapte si produsele lactate determina o scadere semnificativa a riscului de boli cardio-vasculare.

Studiile arata faptul ca aportul crescut de calciu determina o scadere a colesterolului rau si o crestere a celui bun. In plus, este cunoscut faptul ca acest element leaga grasimile rele, la nivelul intestinului si previne absorbtia lui, ducand astfel la scaderea nivelului lor in sange.

Contrat credintei comune, studiile arata ca persoane care consuma produse lactate sunt mai suple decat cele care nu consuma. Consumul de lactate in cadrul unei diete in care se controleaza aportul caloric este asociat cu scaderea ponderala, in special din zona abdominala.

Deasemenea, consumul regulat de lapte si lactate degresate, poate determina reducerea riscului aparitiei diabetului de tip 2, atat la adulti cat si la copii. Cu cat consumul de lapte si produse lactate este mai mare, cu atat riscul de diabet scade.

Exista evidente considerabile care arata ca laptele de vaca are efecte protective impotriva cancerului colorectal si a celui mamar. Calciul alaturi de acidul linoleic conjugat sunt considerate componentele protective pentru cancerul de colon.

Asadar, beneficiile laptelui de vaca sunt nenumarate, deci este indicat sa il includeti cat mai repede in dieta daca nu ati facut acest lucru deja.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *