De ce este recomandat sa includem prunele in dieta?

De-ce-este-recomandat-sa-includem-prunele-in-dieta

Prunele sunt fructe extrem de hranitoare, cu beneficii pentru sanatate, iar acest articol va aduce la arata de ce este indicat sa includeti prunele in dieta.

Prunele sunt fructe extrem de hranitoare, cu beneficii pentru sanatate, iar acest articol va aduce la arata de ce este indicat sa includeti prunele in dieta.

Aceste fructe contin multe vitamine si minerale pe langa fibre si antioxidanti, care va pot ajuta sa reduceti riscul de aparitie a mai multor boli cronice. Puteti consuma prune proaspete sau uscate. Prunele sunt cunoscute pentru ca au un rol important in imbunatatirea mai multor conditii de sanatate, inclusiv constipatie si osteoporoza.

Prunele au in compozitie multi nutrienti

Atat prunele proaspete cat si prunele uscate au in compozitie foarte multe substante nutritive. Prunele si prunele sunt impresionant de bogate in substante nutritive. Acestea contin peste 15 vitamine si minerale diferite, pe langa fibre si antioxidanti.

Prunele proaspete sunt relativ sarace in calorii dar contin o cantitate echitabila de vitamine si minerale importante. O pruna contine urmatoarele substante nutritive:

  • Calorii: 30.
  • Carbohidrati: 8 grame.
  • Fibra: 1 gram.
  • Zaharuri: 7 grame.
  • Vitamina A: 5% din CDI.
  • Vitamina C: 10% din CDI.
  • Vitamina K: 5% din CDI.
  • Potasiu: 3% din CDI.
  • Cupru: 2% din CDI.
  • Mangan: 2% din CDI.

In plus, o pruna ofera o cantitate mica de vitamine B, fosfor si magneziu.

Prunele uscate

Prunele uscate au mai multe calorii in comparatie cu prunele proaspete, iar o portie de 28 de grame de prune uscate contine:

  • Calorii: 67.
  • Carbohidrati: 18 grame.
  • Fibra: 2 grame.
  • Zaharuri: 11 grame.
  • Vitamina A: 4% din CDI.
  • Vitamina K: 21% din CDI.
  • Vitamina B2: 3% din CDI.
  • Vitamina B3: 3% din CDI.
  • Vitamina B6: 3% din CDI.
  • Potasiu: 6% din CDI.
  • Cupru: 4% din CDI.
  • Mangan: 4% din CDI.
  • Magneziu: 3% din CDI.
  • Fosfor: 2% din CDI.

Prunele si sucul de prune pot ameliora constipatia

Prunele si sucul de prune sunt bine cunoscute pentru capacitatea lor de a ameliora constipatia. Acest lucru se datoreaza partial cantitatii mari de fibre din prune uscate. O pruna ofera 1 gram de fibre.

Fibrele din prunele uscate sunt in mare parte insolubile, ceea ce inseamna ca nu se amesteca cu apa. Acesta joaca un rol in prevenirea constipatiei prin adaugarea de volum in scaun si pot accelera rata de miscare a deseurilor prin tractul digestiv.

In plus, prunele uscate si sucul de prune contin sorbitol, care este un alcool de zahar cu efecte laxative naturale. Consumul de prune uscate s-a dovedit a fi mai eficient in tratarea constipatiei decat multe alte tipuri de laxative, cum ar fi psyllium, care este un tip de fibra folosit adesea pentru ameliorarea constipatiei.

Prunele proaspete si prunele deshidratate sunt bogate in antioxidanti

Prunele proaspete si prunele uscate sunt bogate in antioxidanti, care sunt de ajutor pentru reducerea inflamatiei si protejarea celulelor dvs. impotriva deteriorarii cauzate de radicalii liberi. Acestea au un continut foarte bogat de antioxidanti polifenolici, care au efecte pozitive asupra sanatatii oaselor si pot ajuta la reducerea riscului de boli de inima si diabet.

De fapt, unele studii au aratat ca prunele contin mai mult de doua ori cantitatea de antioxidanti polifenoli decat alte fructe populare, cum ar fi nectarinele si piersicile.

Prunele pot promova sanatatea oaselor

Unele studii au legat consumul de prune cu un risc redus de afectiuni osoase debilitante, cum ar fi osteoporoza si osteopenia, care se caracterizeaza prin densitate osoasa scazuta. Nu numai ca prunele uscate s-au dovedit utile in a preveni pierderea osoasa, dar pot avea si potentialul de a inversa pierderea osoasa care a avut loc deja.

Inca nu este clar de ce prunele par sa aiba aceste efecte pozitive asupra sanatatii oaselor. Cu toate acestea, se crede ca continutul lor de antioxidanti si capacitatea de a reduce inflamatia joaca un rol important. In plus, cercetarile sugereaza ca consumul de prune uscate poate creste nivelul anumitor hormoni care sunt implicati in formarea osoasa.

Prunele contin de asemenea, mai multe vitamine si minerale care au efecte de protectie osoasa, inclusiv vitamina K , fosfor, magneziu si potasiu.

Prunele sunt bune pentru sanatatea inimii

Cu 113 mg de potasiu ambalate intr-o pruna proaspata medie, adaugarea lor in dieta este o modalitate excelenta de a reduce riscul de accident vascular cerebral si de a controla tensiunea arteriala ridicata.

Prunele pot distruge celulele cancerului de san

Studiile timpurii indica faptul ca tratarea celulelor canceroase cu extract de prune poate reusi sa distruga celulele canceroase agresive, lasand in acelasi timp celulele sanatoase din jur nevatamate de tratament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *