Ce nutrienti are in componenta conopida?

Ce-nutrienti-are-in-componenta-conopida

Conopida este o leguma extrem de sanatoasa, si o foarte buna sursa de diversi nutrienti pe care ii puteti descoperi in randurile care urmeaza ale acestui articol

Conopida este o leguma extrem de sanatoasa, si o foarte buna sursa de diversi nutrienti pe care ii puteti descoperi in randurile care urmeaza ale acestui articol. De asemenea, contine compusi vegetali unici care pot reduce riscul aparitiei mai multor boli, inclusiv boli de inima si cancer.

In plus, aceasta leguma favorizeaza pierderea in greutate si are avantajul de a putea fi foarte usor integrata in dieta. In continuare puteti afla mai multe detalii despre conopida si de ce este recomandat sa o includeti in dieta.

Conopida contine multi nutrienti

Aceasta leguma are un profil nutritional impresionant, fiind saraca in calorii si foarte bogata in vitamine. De fapt, conopida contine o parte din aproape fiecare vitamina si mineral de care aveti nevoie. Iata o prezentare generala a substantelor nutritive gasite in 1 cana sau 128 de grame de conopida:

  • Calorii: 25.
  • Fibra: 3 grame.
  • Vitamina C: 77% din CDI.
  • Vitamina K: 20% din CDI.
  • Vitamina B6: 11% din CDI.
  • Folat: 14% din CDI.
  • Acid pantotenic: 7% din CDI.
  • Potasiu: 9% din CDI.
  • Mangan: 8% din CDI.
  • Magneziu: 4% din CDI.
  • Fosfor: 4% din CDI.

Conopida are un continut bogat de firbe

Conopida este destul de bogata in fibre , ceea ce este benefic pentru sanatatea generala. Exista 3 grame de fibre intr-o ceasca de conopida, ceea ce reprezinta 10% din nevoile zilnice. Fibrele sunt importante deoarece hranesc bacteriile sanatoase din intestin, care contribuie la reducerea inflamatiei si la promovarea sanatatii digestive.

Consumul de fibre suficiente poate ajuta la prevenirea afectiunilor digestive, cum ar fi constipatia, diverticulita si bolile inflamatorii intestinale (IBD). Mai mult, studiile arata ca o dieta bogata in legume bogate in fibre este legata de un risc mai scazut de aparitie a mai multor boli, inclusiv boli de inima, cancer si diabet.

Sursa buna de antioxidanti

Conopida este o sursa excelenta de antioxidanti, care va protejeaza celulele de radicalii liberi daunatori si inflamatii. Similar altor legume crucifere, conopida este deosebit de bogata in glucozinolati si izotiocianati, doua grupe de antioxidanti care s-au dovedit a incetini cresterea celulelor canceroase.

In studiile cu eprubete, glucozinolatii si izotiocianatii s-au dovedit a fi deosebit de protectori impotriva cancerului de colon, plamani, san si prostata. Conopida contine si antioxidanti carotenoizi si flavonoizi, care au efecte anticancerigene si pot reduce riscul aparitiei altor boli, inclusiv boli de inima.

Mai mult, aceasta leguma contine cantitati mari de vitamina C, care actioneaza ca un antioxidant. Este bine-cunoscut pentru efectele sale antiinflamatorii care pot stimula sanatatea imuna si pot reduce riscul de boli de inima si cancer.

Poate ajuta la scaderea in greutate

Conopida are mai multe proprietati care pot fi de mare folos in ceea ce priveste pierderea in greutate. In primul rand, are un continut scazut de calorii, cu doar 25 de calorii pe ceasca, asa ca puteti manca fara teama de a va ingrasa.

Poate servi si ca un substitut cu continut scazut de calorii pentru alimentele bogate in calorii, cum ar fi orezul si faina.

Deoarece este o buna sursa buna de fibre, aceasta leguma incetineste digestia si promoveaza sentimentele de plenitudine. Acest lucru poate reduce automat numarul de calorii pe care le consumati pe parcursul zilei, un factor important in controlul greutatii.

Continutul ridicat de apa este un alt aspect favorabil pierderii in greutate a conopidei. De fapt, 92% din greutatea sa este alcatuita din apa. Consumul de alimente bogate in apa, bogate in calorii, este asociat cu pierderea in greutate.

Alternativa cu continut scazut de carbohidrati la cereale si leguminoase

Conopida este incredibil de versatila si poate fi folosita pentru a inlocui boabele si leguminoasele din dieta. Nu numai ca includerea acesteia in alimentatie este un mod fantastic de a va creste aportul de legume, dar este de asemenea utila in special pentru cei care urmeaza diete cu continut scazut de carbohidrati. Acest lucru se datoreaza faptului ca conopida este semnificativ saraca in carbohidrati decat boabele si leguminoasele.

Retete care pot fi facute cu conopida in loc de boabe si leguminoase

  • Crusta de pizza de conopida: Prin pulsarea conopidei intr-un robot de bucatarie si apoi transformarea intr-un aluat, cum ar fi in aceasta reteta, puteti face o pizza delicioasa.
  • Hummus de conopida: Nautul poate fi inlocuit cu conopida in retete de hummus ca acesta.
  • Piure de conopida: In loc sa faceti piure de cartofi, incercati sa inlocuiti cartofii cu conopida, pentru un continut scazut de carbohidrati.
  • Mac si branza de conopida : Conopida gatita poate fi combinata cu lapte, branza si condimente pentru a face mac si branza, ca in aceasta reteta.

Conopida poate fi gatita de asemenea, intr-o varietate de moduri cum ar fi aburirea, prajirea sau sotarea. Face o garnitura excelenta sau poate fi combinata cu feluri de mancare precum supe, salate, cartofi prajiti. Ca sa nu mai vorbim, este destul de ieftina si disponibila pe scara larga in majoritatea magazinelor alimentare.

 

1 thought on “Ce nutrienti are in componenta conopida?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *